REMO

BURIN ENGRAVING CLASS (01/02/2019)

La sig.ra Negar è veramente una ottima insegnate ci ha insegnato molte cose dedicandoci molto più tempo del dovuto. Esperienza ottima, sicuramente, per quanto mi riguarda, avrà un seguito

LUCA

BURIN ENGRAVING CLASS (28/01/2019)

Ringrazio Negar per la bella esperienza che ho potuto fare nel suo laboratorio artistico;
una veloce panoramica sull'utilizzo del bulino e le sue potenzialità osservando le realizzazioni fatte e poi subito ci siamo immersi nella pratica incidendo su lamiere tagliate a posta per esercitarci.
Siamo stati seguiti ben oltre l'orario previsto dando prova della sua passione nel suo lavoro.
Consiglio a tutti questa esperienza.
Grazie

SILVIA

BURIN ENGRAVING CLASS (29/11/2017)

L’incontro nel laboratorio di Negar è stato molto interessante e ha soddisfatto la mia curiosità per questa tecnica orafa e per questa professione.
L’esperienza proposta è molto pratica, dopo aver visto da vicino le sue creazioni e dopo un’ introduzione molto esaustiva sulle varie tecniche di incisione a bulino, sono entrata in contatto con gli strumenti per l’incisione e ho provato di persona.
Negar si è dimostrata molto professionale e chiara durante la spiegazione della tecnica.
Raccomando questa esperienza a tutti coloro che vogliono conoscere più da vicino questo mestiere e che hanno interesse nel vedere l’ambiente di lavoro e gli strumenti di un orafo.

SILVIA

YOUR UNIQUE JEWEL (29/11/2017)

L’esperienza si è rivelata molto creativa e personale: sotto la guida di Negar ho provato a creare un anello con applicate le mie impronte digitali.
Partendo da un’ introduzione sul gioiello di ricerca e dopo la consultazione di alcuni volumi sul tema, oltre che la possibilità di vedere gioielli da lei creati; siamo passate alla progettazione su carta dell’anello che avrei voluto realizzare, per poi proseguire con la creazione del prototipo in cera.
Negar è stata molto disponibile, ha saputo aiutarmi e consigliarmi durante i vari passaggi del lavoro.
L’elemento personale è stato aggiunto dalla possibilità di applicare sul proprio gioiello le priore impronte digitali.
Lo consiglio a coloro che vogliono sperimentare le fasi per la creazione di un modello in cera, aggiungendo inoltre una parte di sé.

MARTINA

YOUR UNIQUE JEWEL (17/07/2017)

Ho scelto quest'esperienza per usare la gift card che i miei amici mi avevano regalato per la laurea: non avrei potuto fare scelta migliore! Mi sono trovata benissimo!
Prima di metterci all'opera Negar mi ha mostrato il suo showroom e mi ha raccontato la sua storia e quella delle sue creazioni. In laboratorio mi ha spiegato tutto quello che vedevo intorno a me e ci siamo messe al lavoro: abbiamo realizzato il calco della mia mano e successivamente il modello in cera del gioiello che avremmo poi realizzato e che ora porto sempre con me!
Negar è brava, professionale e simpatica: insomma non lasciatevela sfuggire! Consigliatissimo a tutti :)

IRINA

BURIN ENGRAVING CLASS (08/01/2017)

A very nice experience to get an insight into engraving techniques & tools and to try it out yourself. Very lovely teacher! Recommended!

GIUSEPPE ALESSANDRO

BURIN ENGRAVING CLASS (23/02/2016)

l'esperienza è stata di grande aiuto e sia io sia il mio amico l'abbiamo trovata molto esaustiva.
Negar è una grande artista ed una magnifica persona, molto cordiale e simpatica.
speriamo entrambi di poterla rivedere in futuro.
Alessandro

NEGAR | Goldsmith

ASK FOR A CUSTOMIZED EXPERIENCE OR DATE

WISH LIST

SHARE THE STORY

THE STORY

I was born in Florence from Persians parents in 1978. I quit my University study in architecture in 2001 to devote myself to crafts: I realized that designing and creating artistic products with my mind, my heart and my "hands" would have made me much happier, it would even improve the quality of my life.

The transition from my studies in architecture to those of goldsmithing happened in the most natural way: I just changed “the scale of design" but keeping many other aspects intact.

The milestones of my educational path are:

- 2006, the meeting with Giò Carbone, director and master of "The Goldsmith Art” in Florence, where I attended the courses that have noticeably improved my artistic vision (I then graduated here getting the certificate of officer Goldsmith recognized at European level);

- 2007/2009, I attended some lectures conducted by Dr. Maria Cristina Bergesio on "The Jewel of research”, which has widened my knowledge on the World Contemporary Jewellery;

- 2008, the participation at the seminar on "Geometrical research in Jewellery" held by M. Giampaolo Babetto;

- 2009, the meeting with Maestro Stefano Marchetti and the study in the laboratory on a specific technique called "metallic divisionism”;

- 2009 again, when I began my study on the technique of "engraving burin" under the supervision of Maestro Giuseppe Casale after I ranked first in the competition organized by ”the Context Travel Foundation”.

My greater adventure finally began in 2012 when I opened my shop in Oltrarno, Florence, where you can come and meet me!

NEGAR | Goldsmith


THE STORY
I was born in Florence from Persians parents in 1978. I quit my University study in architecture in 2001 to devote myself to crafts: I realized that designing and creating artistic products with my mind, my heart and my "hands" would have made me much happier, it would even improve the quality of my life.
The transition from my studies in architecture to those of goldsmithing happened in the most natural way: I just changed “the scale of design" but keeping many other aspects intact.
The milestones of my educational path are:
- 2006, the meeting with Giò Carbone, director and master of "The Goldsmith Art” in Florence, where I attended the courses that have noticeably improved my artistic vision (I then graduated here getting the certificate of officer Goldsmith recognized at European level);
- 2007/2009, I attended some lectures conducted by Dr. Maria Cristina Bergesio on "The Jewel of research”, which has widened my knowledge on the World Contemporary Jewellery;
- 2008, the participation at the seminar on "Geometrical research in Jewellery" held by M. Giampaolo Babetto;
- 2009, the meeting with Maestro Stefano Marchetti and the study in the laboratory on a specific technique called "metallic divisionism”;
- 2009 again, when I began my study on the technique of "engraving burin" under the supervision of Maestro Giuseppe Casale after I ranked first in the competition organized by ”the Context Travel Foundation”.
My greater adventure finally began in 2012 when I opened my shop in Oltrarno, Florence, where you can come and meet me!
ASK FOR A CUSTOMIZED EXPERIENCE OR DATE

WISH LIST

SHARE THE STORY


REVIEWS
REMO

BURIN ENGRAVING CLASS (01/02/2019)

La sig.ra Negar è veramente una ottima insegnate ci ha insegnato molte cose dedicandoci molto più tempo del dovuto. Esperienza ottima, sicuramente, per quanto mi riguarda, avrà un seguito
LUCA

BURIN ENGRAVING CLASS (28/01/2019)

Ringrazio Negar per la bella esperienza che ho potuto fare nel suo laboratorio artistico;
una veloce panoramica sull'utilizzo del bulino e le sue potenzialità osservando le realizzazioni fatte e poi subito ci siamo immersi nella pratica incidendo su lamiere tagliate a posta per esercitarci.
Siamo stati seguiti ben oltre l'orario previsto dando prova della sua passione nel suo lavoro.
Consiglio a tutti questa esperienza.
Grazie
SILVIA

BURIN ENGRAVING CLASS (29/11/2017)

L’incontro nel laboratorio di Negar è stato molto interessante e ha soddisfatto la mia curiosità per questa tecnica orafa e per questa professione.
L’esperienza proposta è molto pratica, dopo aver visto da vicino le sue creazioni e dopo un’ introduzione molto esaustiva sulle varie tecniche di incisione a bulino, sono entrata in contatto con gli strumenti per l’incisione e ho provato di persona.
Negar si è dimostrata molto professionale e chiara durante la spiegazione della tecnica.
Raccomando questa esperienza a tutti coloro che vogliono conoscere più da vicino questo mestiere e che hanno interesse nel vedere l’ambiente di lavoro e gli strumenti di un orafo.
SILVIA

YOUR UNIQUE JEWEL (29/11/2017)

L’esperienza si è rivelata molto creativa e personale: sotto la guida di Negar ho provato a creare un anello con applicate le mie impronte digitali.
Partendo da un’ introduzione sul gioiello di ricerca e dopo la consultazione di alcuni volumi sul tema, oltre che la possibilità di vedere gioielli da lei creati; siamo passate alla progettazione su carta dell’anello che avrei voluto realizzare, per poi proseguire con la creazione del prototipo in cera.
Negar è stata molto disponibile, ha saputo aiutarmi e consigliarmi durante i vari passaggi del lavoro.
L’elemento personale è stato aggiunto dalla possibilità di applicare sul proprio gioiello le priore impronte digitali.
Lo consiglio a coloro che vogliono sperimentare le fasi per la creazione di un modello in cera, aggiungendo inoltre una parte di sé.
MARTINA

YOUR UNIQUE JEWEL (17/07/2017)

Ho scelto quest'esperienza per usare la gift card che i miei amici mi avevano regalato per la laurea: non avrei potuto fare scelta migliore! Mi sono trovata benissimo!
Prima di metterci all'opera Negar mi ha mostrato il suo showroom e mi ha raccontato la sua storia e quella delle sue creazioni. In laboratorio mi ha spiegato tutto quello che vedevo intorno a me e ci siamo messe al lavoro: abbiamo realizzato il calco della mia mano e successivamente il modello in cera del gioiello che avremmo poi realizzato e che ora porto sempre con me!
Negar è brava, professionale e simpatica: insomma non lasciatevela sfuggire! Consigliatissimo a tutti :)
IRINA

BURIN ENGRAVING CLASS (08/01/2017)

A very nice experience to get an insight into engraving techniques & tools and to try it out yourself. Very lovely teacher! Recommended!
GIUSEPPE ALESSANDRO

BURIN ENGRAVING CLASS (23/02/2016)

l'esperienza è stata di grande aiuto e sia io sia il mio amico l'abbiamo trovata molto esaustiva.
Negar è una grande artista ed una magnifica persona, molto cordiale e simpatica.
speriamo entrambi di poterla rivedere in futuro.
Alessandro

EXPERIENCES WITH NEGAR

WORKSHOP

BURIN ENGRAVING CLASS

Negar, goldsmith

60

During the experience in my showroom I will tell you about the burin engraving applied to goldsmith craft, we will have a brief conversation on this special technique from the traditional Florentine goldsmith culture to the contemporary usage. You will watch, touch and observe the jewels engraved following different techniques. Then we will move to my lab where I'll show you the manufacturing stages, the preparation of metallic sheet, the description of different types of burin and their usage, how to deal with some of my equipment. Of course I will also have a brief exhibition so that you will better understand the different kind of engraving. In the second part of the experience we will prepare the drawing that we are going to engrave, you will understand how to use the burin in order to sign the sketch. Now you can finally try it yourself, engrave the pattern and polish your artifact before having some final consideration. You will have the chance to take your creation away with you.

FIRENZE, Fi

VISIT

THE ART OF BURIN ENGRAVING

Negar, goldsmith

18

During the visit in my showroom I will tell you about the burin engraving applied to goldsmith craft, we will have a brief conversation on this special technique from the traditional Florentine goldsmith culture to the contemporary usage. You will watch, touch and observe the jewels engraved following different techniques. Then we will move to my lab where I'll show you the manufacturing stages, the preparation of metallic sheet, the description of different types of burin and their usage, how to deal with some of my equipment. Of course I will also have a brief exhibition so that you will better understand the different kind of engraving.

FIRENZE, Fi

VISIT

GOLDSMITHING AND WEAVING

Negar, goldsmith

18

Goldsmithing and weaving are two of the oldest forms of craftsmanship in the history of Man: combining these two arts in one "discipline" let you to create jewelry that are truly striking. During the tour you can discover the various forms that the texture of a fine thread of silver can take: tubular, modular and regular shapes that are so close to perfection, or some more organic and irregular creations that have a more human “touch”. In our showroom you can see and touch the jewelry collections Aracne and Atena (it is no coincidence that they are referred to the the greek myth) where these "paintings" are transformed into earrings, rings and necklaces. Later, visitors will enter the lab where they will see in practice how to create the silver wire and how it is woven.

FIRENZE, Fi

WORKSHOP

YOUR SILVER WIRED JEWEL

Negar, goldsmith

60

Goldsmithing and weaving are two of the oldest forms of craftsmanship in the history of Man: combining these two arts in one "discipline" let you to create jewelry that are truly striking. During the tour you can discover the various forms that the texture of a fine thread of silver can take: tubular, modular and regular shapes that are so close to perfection, or some more organic and irregular creations that have a more human “touch”. In our showroom you can see and touch the jewelry collections Aracne and Atena (it is no coincidence that they are referred to the the greek myth) where these "paintings" are transformed into earrings, rings and necklaces. Later, visitors will enter the lab where they will see in practice how to create the silver wire and how it is woven.Once you understand the basics of this art, each participant will start using the tools and the mess. Participants will be invited to create a jewel with the net created under our guidance, so that you can bring it home as a souvenir of the experience!

FIRENZE, Fi

SPECIAL

YOUR UNIQUE JEWEL

Negar, goldsmith

120

Gerd Rothmann is a master goldsmith and his contribution in making the theme of unique jewel internationally recognized has been huge. The unique jewel is the one made with your fingerprint, or with that of a person we love. In this hands-on workshop we will re-elaborate this concept and you’ll be able to make your own brass jewel, under my guidance. Once in my studio, you’ll be fingerprinted and we will decide together if you are going to create a pendant or a ring. Then we will proceed with some sketches and the design before the actual realization of the jewel in wax. The experience will end with the creation of the wax jewel, after which I will send it to a specialized lab in order to brass molding it with the lost wax casting. I will then pick it up and polish it before sending it to you within 10 days after our meeting.

FIRENZE, Fi

SELECT YOUR FAVOURITE MATERIAL

WOOD COLOR STONE

ODR

Supported by